Sambata, 2 februarie

Trezit tarziu dupa o noapte chinuita, dusul lung si cana de cafea n-au reusit sa ma puna pe picioare, un film la HBO pe stomacul gol si inca unu cu bolul de cereale in brate. Reusesc in cele din urma sa ies din casa, tinta Mr. Bricolaj sa-mi cumpar galerie pentru perdea. Nu gasesc, dezolare maxima, e cazul sa ma consolez si sa-mi ridic un pic moralul, mai ales ca aseara tocmai am imprumutat niste bani. Pasa financiara super proasta, asa ca raionul cu plante mi-e interzis, ma multumesc cu un ghiveci... uite asta mic... o fi el verde, da’ i prea mic, ce sa pun in el ? poate unu ceva mai mare... uite-l pe ala... e enoooorm, e supeeerb... sa nu exageram ! asta de aici e tocmai bun si are culoarea caramizii.

M-am mutat acum vreo 3 staptamani, flora si fauna, am migrat cu totii mai spre nord, undeva « above the canopy » : o dracaena, o feriga, un manunchi de bambusi, 2 violete de Parma (mama si fiica) , un Spathiphyllum anemic, o iedera suferinda, o testoasa plus doi lastari pe care am pus ochii pe holul noului bloc (un syngonium si un stenotaphrum).In primele doua saptamani i-am plantat pe aia mici, le-am imbaiat pe celelalte si le-am schimbat pamantul, dar simt nevoia de o ceva nou. Sunt trista, un pic obosita, stiu ca mi-ar prinde bine sa ma joc nitel de-a gradinarul. Ma intreb, oare la cate depresii poate face fata casa mea?

In drum spre casa trec pe la seminte... nu vreau sa cumpar nimic, doar ma uit ca vine primavara si incepe sezonul de gradinarit, dar n-ar strica niste plante aromatice ! Acum ca tot mi-am luat ghiveciul asta... as putea sa mut bambusii in ghiveciul nou si sa folosesc jardiniera pentru plante aromatice : cimbru, menta, patrunjel, busuioc, coriandru, tarhon... Ma si vad in bucatarie, Janie din Titan, tai legume pentru salata si asezonez cu plante aromatice direct din ghivechi. Le rup, le framant un pic intre varfurile degetelor, le miros cu ochii stransi de placere si le arunc teatral peste feliile de rosii si castraveti.

1 comment:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.